Reklamační řád

Nákupní a reklamační řád

  • Kupující je před prvním použitím zakoupeného produktu povinen si prostudovat záruční podmínky včetně návodu a následně se těmito informacemi  řídit. V opačném případě se vystavuje nebezpečí, že svým nesprávným užíváním věc poškodí a nebude moci vzniklou vadu uplatnit v rámci svého práva plynoucího z odpovědnosti za vadu. Záruční doba začíná běžet dnem  převzetí věci kupujícím. Dojde-li k výměně věci nebo její součásti, počíná běžet nová záruka v délce 24 měsíců.

    Pokud bylo po převzetí zboží zjištěno jeho poškození, kupující bez zbytečného odkladu bude informovat prodávajícího o zjištěných závadách. Pozdější reklamace mechanického poškození výrobku již není možné uznat.

    Kupující může oprávněnou reklamaci podat jednou z následujících možností:

    • na e-mailovou adresu dodavatele
    • poštou na adresu dodavatele
    • telefonicky
    • osobním doručením

    Při prodeji spotřebního zboží je zákonná záruční doba 24 měsíců, může však být prohlášením v záručním listě stanovená delší. V případě prodloužené (smluvní) záruky prodávající v záručním listě určí podmínky a rozsah prodloužené záruky. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení věci (nebo výměnu dílů) způsobené používáním. 

    Právo spotřebitele při uplatnění záruky:

    • jde-li o vadu odstranitelnou, má spotřebitel právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.
    • jde-li o vadu neostranitelnou, bránící řádnému užívání zboží, má spotřebitel právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy
    • jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, má spotřebitel právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy
    • jde-li o jiné vady neodstranitelné a napožaduje-li výměnu věci, má spotřebitel právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy

    Oprávněná reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne jinak.

    Kupující nemá nárok na úhradu cestovních nákladů spojených s reklamačním řízení.

    MIMO SOUDNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORU (ADR)

    Spotřebitelům je od 1. února 2016 dána možnost řešit spory s podnikateli mimosoudní cestou.

    „V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je

    Česká obchodní inspekce
    Ústřední inspektorát – oddělení ADR
    Štěpánská 15
    120 00 Praha 2

    Email: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
    Web: adr.coi.cz “